30 Aralık 2014 Salı

Tuzlu Kurabiyeler - Pastane Tuzlusu


2014 'ün son iki günündeyiz. Öyle miskinim ki canım yataktan bile çıkmak istemiyor. Yeni yıla  nasıl girersen öyle devam eder lafına  inanmama rağmen bu moddan çıkamadım. Biri beni kendime getirsin :-)
Öyle eski resimler var ki hafıza kartımda bu yıl bitmeden onları post yazıp yazıp yayınlayacıktım güya,yeni yıla kısmetmiş. 
Tuzlu kurabiyeler, evde çocuklarımıza ve kendimize atıştırmalık olsun diye sıkca yaptığımız bir tariftir.
Arşvimde olsun tabi;
malzemeler;
5-6 yemek kaşığı tereyağı
5-6 yemek kaşığı margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta  (tercihen sarısını dışına sürdüm, siz tam tersinide yapabilirsiniz)
1 yemek kaşığı sirke veya yarım limon suyu
3 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz ve aldığı kadar un
Baharatlı da yapabilirsiniz. Zaman zaman öyle de yapıyorum.Çok hoş tadı oluyor.
Yoğrulan hamur iki bezeye ayrılır ve tezgah veya mutfak masasında açılır. Ne çok ince nede çok kalın olmasın. İnce olursa tezgahtan kalkmaz. Kalın olursa da pastanedekiler gibi kıyır kıyır olmaz.
Şekilli kalıplar kullandım. Kalıbınız yoksa çay bardağı kullanabilirsiniz. Hatta ay şekli de yapabilirsiniz bardakla.Ayırmış olduğumuz yumurta sarısını fırçayla üzerine sürün. Susam, çörekotu haşhaş serpebilirsiniz. Sizin zevkinize kalmış. 180 derecelik fırında 15-20 dakika gibi sürede pişecektir.Ağızda dağılan miss gibi tuzlu kurabiyeriniz yemeye hazır.
Bu tepsideki tuzlu kurabiyelerde aynı hamurdan. Sadece yukarıda yazdığım gibi yumurta sarısı içine, yüzüne yumurta akı sürülmüş tür. Böyle iki kat kıyırlık oluyor, benden söylemesi (-:
afiyetler olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)