30 Aralık 2014 Salı

MADEN SODALI BAYATLAMAYAN POĞAÇA - Kaymaklı poğaça

Bu tarifimde yılın son günüden nasiplensin. 
Çocuklar okuldan gelince sıcacık yenilsin diye yapılmışlardı. Oğlumun sevdiği gibi içi boş. Siz peynirli,patatesli, kıymalı,patlıcanlı yapabilirsiniz.
malzemeler;
2 yumurta (biriniz sarısı ayrılacak üzeri için)
1 su  bardağı sıvıyağ
3-4 yemek kaşığı  kaymak(tarifte yoktu, ben koydum)
yarım paket kuru maya( yaş maya da kullanabilirsiniz)
1 çay bardağı ılık süt
2 çay kaşığı toz şeker
1 şişe maden sodası
biraz tuz ve aldığı kadar un

unu yavaş yavaş kontrollü ekleyin. Yumuşak hamur olsun.
Yoğrulan hamur üzeri kapalı dinlenmeye bırakılır. Mayalanan hamurdan bezeler alınır. Avucunuzun içinde yuvarlayın. Hamurun kabarcıklarını  çok ezmeden tabi :)
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde de 10 dakika daha dinlendirin ve 200 derecelik fırında pişirin.


4 yorum:

  1. bayatlamaması çok iyi bir avantaj, çok teşekkürler tarif için, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bunu duymuştum canım ya teşekkürler. deneyeceğim bugün bakalım.

    YanıtlaSil
  3. Lezzet dolu bir blog... Pofuduk pofuduk olmuşlar..Ellerinize sağlık. bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Çok şekil olmuş bunu paylaşma amacınızı okuyarak bana yardımcı olduğunu düşündüm bu başarının bana faydası olsu

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)