6 Haziran 2014 Cuma

EVDE HATAY KÜNEFESİ YAPIMI




 yıllar önce marketten aldığım tuzsuz peynirle ilk denememde hayal kırıklığına uğramıştım. Siz de künefe aşığıysanız ve evde yapmak istiyorsanız kesinlikle Hatay künefe peyniriniz olacak, yoksa denemeyin derim. Sonuçtan memnun kalmayabilirsiniz. Bir arkadaşımın tanıdığına getirttiğim peynirimi tek kullanımlık poşetledim ve diffirizimde saklıyorum.  Hal böyle olunca sık sık yapar oldum. Ağır bir tatlı olduğu için açken yemeyi seviyorum.
Bir çok insan korkar künefe yapmaktan. Oysa yapımı en kolay on, onbeş dakikada hazırlayabileciğiniz bir tatlı.
 
6 kişilik için tarif;
300 gr. çiğ kadayıf (kıyılmış olanlardan alırsanız işiniz kolaylaşır)
250gr. hatay künefe peyniri rendelenmiş
3yemek kaşığı tereyağı
3 yemek kaşığı sıvıyağ
 
 
tavanın en altını bolca tereyağı ile yağlayın. geri kalan tereyağını ve sıvıyağını kadayıfa harmanlayın. Kıyılmamışsa kadayıfınız bıçakla ince ince doğrayın ve sonra yağla karıştırın. Yarısını teflon tavaya elinizle bastıra bastıra yerleştirin. Hatta küçük bir kasenin arkasıyla da bu işi yapabilirsiniz. Rendelenmiş künefe peynirini de eşit serpin her yere. Üzerine  geri kalan kadayıfı da aynı şekilde yayın ve iyice bastırın. Ne kadar  sıkı bastırısanız künefede daha güzel olacaktır.
 
 
kısık ateşte nar gibi kızarınca bir tabakla ters çevirip diğer tarafınıda aynı şekilde ocağın en kısık gözünde pişirin.
şurubunu önceden hazırlayın. Çünkü soğuk şurup dökülecek. Bu ölçü için bire bir ölçü yetiyor.
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
Kızardığından emin olunca soğuk şurubu döküp ve cozz sesini duyun. Bir dakika kadar kısık ateşte durdurun.
 
 
 servis tabağına alın şurup ilave edebilirsiniz. Kaymak sevmediğim için koymadım. Siz seviyorsanız tercih sizin elbette:))
afiyetler olsun.




3 yorum:

  1. en sevdiğim tatlılardan; takibe aldım sizi. selamlar

    YanıtlaSil
  2. güzel görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. hello, So happy for you, it's amazing products, I live in Bucharest / Romania, anunturi gratuite so hopefully one day `ll be able to do it myself, lots of love and hugs happy to welcome you in this great day of anunturi gratuite. Pupiciii byeeee

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)