19 Ocak 2014 Pazar

ZEYTİNYAĞLI FESLEĞENLİ BİBER DOLMASI

 Sevmeyen var mıdır bilmem, ben çok severim. Resimlere bakarken yayınlamadığı anlayınca eklemek istedim. Şimdiki dolma biberlerle yapmıyorum. Yaz gelsin hele pazardaki amcamızın kendi ürettiği küçük küçük dolma biberleri alıp her hafta bir gün komşumla dolduruyoruz. Çayımızın yanında da afiyetle yiyoruz. Kış sebzelerinin tadı yok. Gerekmedikçe almıyorum. Kurularım ve diffirize koyduklarımla yetiniyorum.
zeytinyağlı dolma için;
yarım kilo dolmalık biber
2 adet kuru soğan
1 çay bardağı pirinç
1 küçük kahve fincanı bulgur(koymayadabilirsiniz)
5 diş sarımsak
kuru veya taze nane
1 yemek kaşığı biber salçası
2 adet minik doğranmış domates
tuz, pulbiberi,kimyon
taze doğranmış fesleğen(reyhan)
bolca zeytinyağı
malzemeler karıştırılır. İçi temizlenip yıkanan dolma biberlerinin içine elle tuz sürülür. Biberin tuz hakkı diye, böylece tuzsuz olma riski azalıyor dolmaların.
Üzeri domatesle kapatılır ve tencereye dizilen biberlere 1 su bardağı su ve zeytinyağı dökülür. Kısık ateşte pişmeye bırakılır.
ister sarımsaklı yoğurtla ister bizim gibi ikindi çaylarının yanında afiyetle yenir.


2 yorum:

  1. Fesleğenim kuru olsa olmaz mı taze yok da :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki olur:) Ben tarif yazarken yaz olmasından ve tazesini kullandığım için öyle yazmışimdir:=)

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)