14 Aralık 2013 Cumartesi

PEYNİRLİ-KIYMALI-BOL SUSAMLI-ÇİZİK POĞAÇA

Pazar kahvaltınıza  simit tadında yakışan bir lezzet.
malzemeler;
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1 çay kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
1 yumurta sarısı içine(akı dışına)
4 yemek kaşığı tereyağı
1 paket intensit kuru maya(yaş maya dokunduğu için kullanmıyorum, siz dilerseniz kullanabilirsiniz)
yumuşacık bir hamur yapın, mayalanırken istediğiniz iç malzemeden hazırlayın.
ben kıymalı ve peynirli hazırladım. Hamurdan cevizden büyük beze alın ve avucunuzun içinde açarak malzeme koyun. Kapatırken yumurta şekli vermeye çalışın. Önce yumurta akına sonra susama bulayın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Bıçakla çok derin olmayan yan yana 2 kesik atın ve tepside mayalanmaya bırakın.
Yarım saat yeterli olacaktır. 200 derecede fırınınızda dışı kızarıncaya kadar pişirin.
yumurta beyazı ve susam poğaçanın dışını çıtır çıtır yapacak, içi ise yumuşacık olacak. 
afiyetler olsun.


3 yorum:

  1. Sicacik bir cay esliginde sabah kahvaltilari icin nefis bir alternatif. Elinize saglik. Bana da beklerim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben patatesli yaptım aynı sizinkilere benzedi, tadı da harika.. Sanırım gece gece pasta yapmakla yeni evlenenlerin yakalandığı hastalığa yakalanmış oluyorum :) bir arkadaşım da gece kalkıp kayısı reçeli yapmış.. Umarım geçicidir bizim durum :) Tarifler için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)