30 Aralık 2013 Pazartesi

MUSKA ŞEKLİNDE PIRASA SARMASI-DOLMASI

Malum kış mevsimindeyiz, pazarda her tezgahta bol bol var. Çoğu erkek sevmez pırasayı...Belki dolma şeklinde yaparsanız bir de kıymalı olursa hayır diyemezler:)
Geçen kıştan bu resim, arşivi karıştırıken tam sırası diye post yazmaya karar verdim.Hala aranızda denemeyen varsa hiç beklemeyin. Yaprak veya lahana dolması yapmaktan daha zevkli diyebilirim.
malzemeler;
1 kilo pırasının kalın beyaz sapları
1 çay bardağı pirinç
1 çay bardağı bulgur
2 adet ince doğranmış soğan
yarım demet ince doğranmış maydonoz
2 veya 3 domates rendesi
4 diş sarımsak
2 yemek kaşığı biber salçası
tuz, karabiber, pul biberi,kimyon,nane
ve zeytinyağı
ben kıymalı sevmediğim için kullanmadım.
siz tercihen biraz yağlı kıyma(200gr.)ilave edebilirsiniz
aşama aşama resimlemişim,
ayıklayıp yıkadığınız pırasaları boylamasına ince bir kesik atın. Haşlanınca kolay ayrılacaktır. Geniş ir tencereye su kaynayınca pırasaları koyun. Çok fazla haşlamayın.
Geniş bir tepsi üzerinde ılıyan pırasaları kesik attığımız yerden ayırın. Uç kısmına harçtan koyun muska şekli vermeye çalışın. İlk üçgen kapatın ve bir sağa sola kapatın.
 Tencereye yerleştirdikten sonra zeytinyağı, biraz tuz ve 2 çay bardağı ılık su ekleyin. Kısık ateşte pişmeye bırakın.
Sonuç mükemmel....afiyetler olsun....
 
 





2 yorum:

  1. canım ellerine sağlık pek güzel olmuşlar birde ben yapayım bugün fırsatım olursa öptümm

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel gozukuyor, ellerinize saglik! Bende denicem inaAllah :))

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)