29 Ocak 2013 Salı

ŞEFTALİ ŞEKLİNDE KURABİYE

Bugün kanal d Nursel'in Mutfağım programını izlerken aaaa yayınlanmayı bekleyen
 bir kurabiyem daha diye düşündüm.
Tabi yapma tarzımız çok farklıydı,daha doğrusu benimki biraz daha zahmetsiz:) 
Bazende kolayına kaçmak gerekiyor ama 
değil mi?
O kadar güzellerki resimlere bakarken onuda ekleyeyim,bunuda ekleyeyim diye karar veremedim.Miss gibi
yazı hatırlattı bu şeftali kurabiyeler...Umarım sizde beğenirsiniz diyorum ve tarifime geçiyorum....
malzemeler;
100 gr.tereyağı
100 gr.margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
2 ymurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
kırmızı ve turuncu gıda boyası
1 küçük kase toz şeker
not: gıda boyası yerine alternatif kırmızı için çilek veya vişne reçeli suyu
turuncu  renk için ise şeftalili tang kullanabilirsiniz. Bende tercihen öyle kullanıyorum bazen.
 Yumuşak bir hamur olacak.Klasik ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.Yağlı kağıt serilmiş
tepsiye dizin. Kurabiyelere şeftali görünümünü vermek için kürdanla bir taraflarından çizin. 200 derecelik fırında üzeri çok kızarmadan (yaklaşık 16-17 dakika da pişiyor) çıkarın.Soğuduktan sonra  kurabiyeleri, suyla açtığınız kırmızı ve turuncu renklere batırın. Batırdıktan sonra da toz şekere bulayın. Yaprak olarak nane olsaydı iyi olurdu tabi ama ben 
bloğumun adı gibi herşeye maydonoz olan ve çok sevdiğim  maydonozu kullandım:)
şaka bir yana eldeki imkanlar ölçüsünde süslenmiştir.

ara sıra postlarımda yazıyorum, sadece görüntüsü güzel olan değil, tadından emin olmadığım hiç bir tarifi yayınlamıyorum arkadaşlar. Çünkü bu blogtaki tarifler çocuklarıma bir hatıra kalsın ve benim tariflerime bakarak 
yapsınlar diye düşündüğümden tadıda ailecek ve konu komşuylada onaylandıktan sonra tarif huzurunuza geliyor.
sevgilerimle.......afiyet balşeker olsun....



13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Selam
    Evet seninkiler daha pratikmiş benim hep yapmayı ertelediğim ama görüntüsüne bayıldığım bir kurabiyedir tadına baktığım içi dolgulu olanından dı ve nefisti inşaallah deneyeceğim:)
    sevgiler hemşehrim:)

    YanıtlaSil
  3. çok şirin görünüyorlar denemeli:))

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlı görünüyorlar bayıldım :) Eellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim.bu bloga girince hepsini yemek istiyorum =))

    YanıtlaSil
  6. Bayildim ne kadar guzel olmus!!! Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor:))

    YanıtlaSil
  8. muhteşem ötesi birşey olmuş...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. gerçek gibi olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. bende çok seviyorum bu lezzetleri.
    ellerine sağlık canımcım:)

    YanıtlaSil
  11. O programı bende izledim . Tadı nasıl bilmiyorum ama görünüş harikaydı. Sizinde ellerinize sağlık. leziz görünüyor. sizinki daha pratik olmuş. o daha uğraştırıcıydı arasında krema, badem falan...

    YanıtlaSil
  12. Görsellik süper. Mutlaka tadı da öyledir.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor gerçekten....gece gece olsada yesem dedim...ellerine sağlık.....:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)