18 Ağustos 2012 Cumartesi

TÜRK TATLILARI- BALPARMAK TATLISI


Bayrama malum bir gün kaldı....Resim arşivime bakarken yayınlamadığım birkaç tatlı resmi gördüm.
Fikir verir düşüncesiyle yayınlamak istedim. Açamam veya vaktim yok baklavalar açmaya yada temizlik yeni 
bitti birde nişastayla mahvetmeyeyim diyorsanız kolay bir alternatif balparmak tatlısı....
malzemeler
yarım paket margarin
150-200 gr. tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı irmik
1 yumurta 
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
yumuşak bir hamur yapın ve elips şekli verin.Daha sonra irmiğe bulayıp kıpkırmızı oluncaya kadar pişirin.
Şurubu alınca rengi açılacağından biraz kızarmasının mahsuru yok.
Ben üzerini tırtıklı kalıpla şekil verdim.

şurubu için;
3.5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su kaynatılır.
Tatlı soğuk şurup sıcak dökülür.
Vee afiyetle yenilir.


6 yorum:

  1. BU TATLIYI BENDE DENEMŞTİM ÇOK GÜZEL OLUYOR.SENINDE ELLERİNE SAGLIK.
    BAYRAMIN KUTLU OLSUN CANIM,NİCE BAYRAMLARA İNŞALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. sağol hedencim, güzel bir tatlı
      seninde bayramın kutlu olsun canım

      Sil
  2. ellerine sağlık,iyi bayramlar...

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)