16 Aralık 2011 Cuma

KURU BİBER DOLMASI ve LAHANA SARMASI


Merhaba arkadaşlar,hayırlı cumalar ve inşallah güzel bir hafta sonu geçirirsiniz.Kış günlerinin vazgeçilmez kuru biber ve kuru patlıcan dolmasını yayınlayacağım.Benim vazgeçilmezlerim,yazdan kurutulmuş tertemiz ve lezzetli kurularım......İleriki tarihlerde de kabak, biber ve fasülye kurularının kavurmasını yayınlayacağım kısmetse...

Malzemelerde ölçü vermeyeceğim, çünkü el ayarı yapılacak yiyecek bana göre.Pirinç,biraz bulgur,bolca kıyılmış soğan (ne kadar çok soğan o kadar lezzet bana göre) pul biberi,kimyon,bolca nane kurusu,yeni bahar, 7 baharat,tuz,fesleğen kurusu,biraz biber salçası,sıvıyağ, 2-3 diş sarmsak,tabiki nar ekşisi bir güzel karıştırılır ve haşlanan biber,patlıcan kurusuna doldurulur.Ağızları içe doğru bastırılır ve su,sıvıyağ ve birazda nar ekşisi dökülen kurularımız en kısık ateşte pişirilir.Dinlenince servise hazır.Afiyetle ve sağlıcakla kalın.... 



                           

8 yorum:

  1. mmmmm...
    misss...
    miss..
    bayılırımm kuru dolmasına:)
    bende yapacağım inşallah bu hafta sonu..
    ellerinine sağlık canım:)
    bi tanecik ettım ağzıma müsaden ile..
    musmutlu hafta sonları..
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. maşallah anacım ne ara pişirdinde yayınladın ellerine sağlık nefis olur dolmaların diğer yaptıkların gibi

    YanıtlaSil
  3. hangisini alsam şaırdım yavv,üçünü de çok severim bu tabağı ben alsam..:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. offf.harika olmuş cnaım.nasılda severim.gece gece hiç iyi olmadı ama gördüğüm.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. harikaaaa ellerine sağlık canım.
    ayva reçelinide bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. harika ellerine sağlık. reçel nasıl oldu merakla bekliyorum svgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canim ellerine saglik, kuru biber dolman harika olmus, istah aciyor.
    Canim sana bir sorum var, sablonunun yazim bölgesini nasil genislettin, cok güzel olmus bende denemek istiyorum, yazabilirsen sevinirim, sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Tam ANTEP usûlü görünüyor doğrusu

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)